FAQ

Frequently Asked Questions) czyli zbiór najczęściej zadawanych pytań na temat sieci, internetu i spraw związanych z informatyką.

Pytania i odpowiedzi

W przypadku niedziałającego internetu, we własnym zakresie można wykonać następujące czynności:

  • zrestartować router poprzez odłączenie jego zasilania na min. 10 sek.,
  • Router jest urządzeniem dostępowym, które pozwala na podłączenie do internetu więcej niż jednego komputera.

  • sprawdzić, czy w komputerze jest włączona karta sieciowa
  • Dla systemu Windows XP:
    Należy wejść do: Menu START/Panel sterowania/Połączenia sieciowe i sprawdzić, jakiego koloru jest ikona Połączenie lokalne (w przypadku połączenia kablem - najczęściej komputery stacjonarne), lub Połączenie sieci bezprzewodowej (w przypadku połączenia radiowego - najczęściej laptopy). Szary kolor oznacza wyłączoną kartę sieciową. Należy wtedy 2 razy kliknąć na niej lewym przyciskiem myszy. Ikonka zmieni kolor na niebieski.
    Dla systemów Windows Vista, Windows 7:
    Menu START/Panel sterowania/Centrum sieci i udostępniania i wykonać kroki jak powyżej.